Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille ja liitollemme tärkeä.

Vaikka et itse osallistuisi edunvalvonnan työskentelyyn, niin jäsenyytesi kasvattaa joukkoamme ja painoarvoamme pyrkimyksessämme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asoiohin.

Paikallisesti

Keuruun senioreilla on Keuruun vanhusneuvostossa edustajana Leena Wirkkala, varalla Pirkko Niiranen.

Yhdistyksemme osallistuu Keuruun eläkeläisyhdistysten neuvottelukuntaan.

Maakunnallisesti

Keski-Suomen kansallisen senioripiirin hallitukseen kuuluu yhdistyksen puheenjohtaja Ilkka Niiranen. Keski-Suomen kansallinen senioripiiri on jäsenenä K-S:n eläkeläisjärjestöjen neuvottelukunnassa (KEN), joka muodostuu kuudesta suurimmasta keskisuomalaisesta eläkejärjestöstä.

Neuvottelukunnan keskeinen tehtävä on seurata SOTE- palvelurakenteen ja maakuntauudistuksen kehittymistä.

Valtakunnallisesti

Valtakunnallisella tasolla kattojärjestömme Kansallinen Senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja.Se tukee eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Kansallinen senioriliitto ry on Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n jäsen ja toimii vuonna 2019 sen puheenjontaja- ja sihteerijärjestönä.

Kansallisella senioriliitto ry:llä on edustus SOSTE ry:n ja Vanhustyön Keskusliitto (VTKL) ry:n valtuustoissa.