Toimintasuunnitelma

Toimintasuunnitelma 2024

1. Yleistä

Liiton teema vuodelle 2024 on "Elämäniloa ja voimaa".

Yhdistyksen vuoden 2024 toiminnan teemana ovat yhteiset kokoontumiset ja vierailut. Niihin pyritään saamaan kiinnostavia alustuksia erilaisista aiheista. Kokoontumispäivä on kuukauden kolmas keskiviikko ja paikkana Kimara tai ohjelman mukaan erikseen nimetty paikka.

2. Järjestötoiminta

2.1 Sääntöjen määräämät kokoukset

Vuosikokous pidetään viimeistään kesäkuun 30. päivänä.

Viralliset edustajat osallistuvat piirin ja liiton kokouksiin.

Hallitus kokoontuu puheenjohtajan kutsusta.

2.2 Järjestökoulutus

Osallistutaan mahdollisuuksien mukaan piirin ja liiton järjestämiin koulutuksiin.

2.3 Jäsenasiat

Tehostetaan jäsenhankintaa.

3. Harrastus- ja virkistystoiminta

3.1  Tehdään pienimuotoisia tutustumioskäyntejä eri kohteisiin

3.2  Patina-lehdessä sekä piirin ja liiton kotisivuilla on tietoa                        järjestetyistä koulutuksista ja tapahtumista.

Jäsenillä on mahdollisuus osallistua tuetuille lomille.

3.3 Matkailu

Virkistysretkiä ja tutustumisia naapuriyhdistysten kanssa

Piiri järjestää yhteisiä matkoja ja tapahtumia. Niistä                                          ilmoitetaan piirin kotisivuilla.

Liiton järjestämistä matkoista ilmoitetaan liiton kotisivuilla ja Patina lehdessä

4. Tiedottamainen

Yhdistyksen omaa kotisivua päivitetään mm. tulevilla                          tapahtumilla.

Kokoontumisista ja kokouksista ilmoitetaan s- ja kirjepostilla.

5. Suhteet ulospäin

Muiden eläkeläisseurojen kanssa ollaan yhteistoiminnassa                 Eläkeläisseurojen neuvottelukunnan ja kumppanuuspöydän  kautta. Yhdistyksen edustaja toimii Keuruun vanhusneuvostossa.

6. Taloudellinen toiminta

6.1 Varainhankinta

Kokoontumisten yhteydessä kerätään kahvimaksu (5.00 e) ja tarvittaessa muuta tuottavaa toimintaa, esim. arpajaiset

6.2 Jäsenmaksu

Yhdistyksen talous perustuu perittäviin jäsenmaksuihin.

6.3 Taloutta seurataan säännöllisesti kirjanpidosta.

Toimintasuunnitelma on vahvistettu 15.11.2023  pidetyssä sääntömääräisessä syyskokouksessa.